Staat van de gemeente

Domein inwoner en bestuur

Domein inwoner en bestuur

Klantenservice:
Alle klachten, complimenten en tips worden snel en actief opgepakt. Met als doel een excellente klantbeleving en een lerende organisatie. Inwoners waarderen dit contact als zeer positief (8,8).

Begraafplaats Waarland
Bewoners uit Waarland hebben in samenspraak met de gemeente besloten om een deel van het onderhoud aan de begraafplaats zelf te gaan doen. Een mooi voorbeeld van 'Right to Challenge'(hiervan is sprake wanneer inwoners taken van de gemeente kunnen overnemen als zij denken dat het anders, slimmer en/of goedkoper kan).

Herinrichting raadzaal en foyer
In samenspraak met de raad hebben we de raadszaal gemoderniseerd. De raadszaal is voorzien van verplaatsbaar meubilair en nieuwe technische voorzieningen. Hieronder een nieuw video- en vergadersysteem. Door de multifunctionele mogelijkheden van de nieuwe ruimte beschikt de organisatie over 34 extra (aanland) werkplekken. Hieraan was behoefte in het kader van het flexibel werken. Er kunnen bijeenkomsten en presentaties worden georganiseerd voor grotere groepen. Ook kan de raad op nieuwe manieren vergaderen en debatteren. De herinrichting van de ruimte is uitgevoerd binnen het beschikbaar gestelde budget.