Toeristen komen naar onze gemeente en voelen zich hier welkom

Een sterk toeristisch profiel

Resultaat RE4.3Een sterk toeristisch profiel

We hebben dit gedaan door:
Bedrijven Investeringszone (BIZ)
Er is een proefstemming en definitieve stemming gehouden over de Bedrijven Investeringszone (BIZ). De stemming was positief (meer dan 50% van de stemgerechtigden heeft gestemd en meer dan 2/3 daarvan heeft vóór invoering van de BIZ gestemd). Schagen Markstad heeft om de BIZ te kunnen invoeren een aparte vereniging opgericht met een daarbij behorend projectplan en activiteitenplan.

Microwebsite
Er is een microwebsite opgesteld onder de vlag van Holland Boven Amsterdam, die in het voorjaar wordt gepresenteerd. Hierin wordt de gemeente Schagen in al haar facetten gepromoot. In de volgende fase worden de verhalen van de afzonderlijke kernen uitgebreid.

Destinatiemarketing
Voor de destinatiemarketing Holland boven Amsterdam is een tussenevaluatie uitgevoerd. Hieruit blijkt dat er goede stappen gezet zijn. Er komt onder de stakeholders steeds meer draagvlak. De bezoekcijfers van de website blijven stijgen.

Door ervoor te zorgen dat toeristen en bezoekers onze gemeente en de bezienswaardigheden goed weten te vinden, komen er meer bezoekers en wordt er meer besteed.

ga terug