Paragraaf bedrijfsvoering

Communicatie → klantgericht

Communicatie → klantgericht

In 2019 hebben we opnieuw stappen gezet in het communicatiever maken van de organisatie. Inmiddels zijn tweehonderd ambtenaren getraind in het ‘schrijven voor de lezer’. Eind 2019 is deze training opgenomen in het basispakket van verplichte trainingen voor medewerkers van Schagen. Dit betekent dat iedereen die bij ons werkt deze training volgt.
In 2019 hebben we ingezet op projectcommunicatie van de afdelingen in alle domeinen.
Met onze hulp en stimulans werken de verschillende afdelingen vaker met sociale media zoals facebook en Instagram. Dit heeft merkbaar een positief effect in de contacten met inwoners.
We hebben meer klassen en groepen ontvangen in de raadszaal, om de drempel voor met name jeugdige inwoners naar de gemeente en de lokale politiek te verlagen.
Voor effectieve arbeidsmarktcommunicatie zetten we ook vaker social media in, waaronder Linkedin.
De campagne ‘Samen werken aan geluk’ hebben we in 2019 op een andere manier voortgezet. Met name op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie blijkt de campagne erg succesvol: sollicitanten geven als motivatie steevast aan dat onze missie en visie ze sterk aanspreekt.
De afdelingen geven aan dat zij hier positief effect van merken in het contact met inwoners.
In 2019 hebben we, tijdens verschillende feestelijke bijeenkomsten, 16 Koninklijke Onderscheidingen uitgereikt, en 10 complimenten, 23 jeugdlintjes en 1 erepenning van verdienste. Mooie en eervolle momenten voor de betreffende inwoners en hun naasten, plus een kans om de band tussen gemeente en inwoners te versterken.